Djurgården har hittills sålt knappt 13 000 biljetter till mötet med Malmö FF och vill locka en storpublik. Framför allt vill man ha två välfyllda klackar och sänker därför, under 24 timmar, biljettpriset till 100 kronor för en klackbiljett.
Dels handlar det om att locka så mycket bortafans som möjligt, berättar klubbens SLO Lena Gustafson Wiberg.
- Vi vet ju själva hur dyrt det var när vi var ute i Europa, så vi tänkte passa på att ge Malmö en
så bra deal som möjligt för att många ska komma upp till Stockholm utan att det kostar för mycket. Detta blir MFF:s första besök på Tele2 Arena och vi räknar med riktigt mycket folk till
matchen - nästan 13 000 biljetter har sålts hittills.
Även Järnkaminernas ordförande Dan Blomberg är positiv till initiativet. Han kan dock inte hålla sig från att skicka en illa dold pik till såväl Malmö som till andra klubbar som besökt Djurgården. Inte minst ärkerivalen AIK.
- När jag först fick höra det här tyckte jag det var en perfekt och rolig grej för Malmö, speciellt med tanke på att de bara var 350 personer i Salzburg. Att komma till Stockholm blir som ytterligare en Europaresa för MFF och då är det ju juste med ett bra pris. Det ska bli spännande att se om Malmö blir det första laget som ger oss en läktarmatch på hemmaplan, säger han.
Publiktillströmningen har varit ett hett samtalsämne de senaste dagarna. Igår skrev fotbollskanalen.se om hur
Malmö FF sålde slut på de sista 8-10 000 biljetterna till returmötet mot Salzburg - under själva matchen. På söndag spelar Hammarby en match på samma arena som Djurgårdens match inför slutsålda läktare,
över 31 000 biljetter är sålda till mötet mot Ljungskile och till samma match blev det en snackis när AIK med glimten i ögat publicerade ett brev Hammarby skickat till dem för att försöka
locka deras ungdomar med gratisbiljetter till just den matchen.
Djurgården möter Malmö söndagen den 31 augusti och i skrivande stund (torsdag 09.50) är 12 261 biljetter sålda.