På fredagen kom beskedet att det inte blir någon förlängning av det utgående avtalet mellan parterna, utan det samarbete som bedrivits sedan 2011 avslutas tvärt. Vid sidan av de rent intäktsmässiga försämringarna som detta innebär drabbas Blåvitt även av en mer indirekt ekonomisk smäll, skriver Sportbladet.
Så sent som i höstas ska nämligen en beställning ha lagts på nästa säsongs matchtröjor, där Prioritet Finans logotyp fanns med på bröstet. Sportbladet skriver att det rör sig om sammanlagt uppemot 4000 plagg.
– Ja det stämmer, vi har ett stort antal tröjor här nu. Det är något vi har tagit med i beräkningarna i den diskussion vi haft. Nu ska vi fundera ut vad vi ska göra med dem, säger klubbdirektören Martin Kurzwelly till tidningen.
– Det är så klart ett avbräck för oss, men det är också lite beroende på vad vi gör med dem. Men det blir en annan kalkyl, säger Kurzwelly.
Enligt Sportbladet var det tänkta försäljningspriset satt till 650 kronor per matchtröja, vilket innebär att Blåvitt nu går miste om potentiella intäkter på över en miljon. Nu kan tröjorna istället skänkas bort till välgörande ändamål.