MFF:s ordförande om Hamads kritik: "Vi sliter ju som fan med det här"

Malmö FF

Jiloan Hamad kritiserar MFF:s styrelse efter det missade guldet.
Ordförande Håkan Jeppsson delar inte åsikterna.
- Vi sliter ju som fan med det här, säger han till fotbollskanalen.se.

Efter gårdagens 0-2-förlust mot AIK var Malmö FF:s lagkapten Jiloan Hamad besviken på sin klubb. 21-åringen anser att MFF sålde guldet i somras och nu kräver han en satsning - annars lämnar han.

- Jag sitter på en eventuell förlängning och om jag känner att klubben inte har de ambitionerna att vinna SM-guld nästa år så kommer jag att börja tveka. Jag vill se ett satsande Malmö. Det är klart man är orolig när spelare lämnar, sa han till fotbollskanale.se.

MFF:s orförande Håkan Jeppsson förstår inte lagkaptenens kritik utan menar att styrelsen gör sitt yttersta för att hjälpa sitt A-lag.

- Det är klart att det inte är så roligt att höra. Vi sliter ju som fan med det här. Vi har en A-trupp som kanske har den bästa sportsliga organisationen i Sverige. De har den bästa arenan, de är heltidsproffs, vi jobbar med mathållning, med fysträning. Vi har satsat ganska hårt. Från guldlaget 2010 så har vi under 2011 och 2012 gjort sex, sju spelarrekryteringar, säger han och förklarar sommarens värvningar och varför man sålde Ranegie.

- Som klubbledning så måste man alltid ta ansvar både för att hålla kostnader och vara ansvarig för hela verksamheten. Ibland kanske man inte kan göra alla spelarförvärv som det förväntas. Men man gjorde ett val i den sportsliga ledningen att ta in Rantie i stället för en stor, stark spelare. Det finns få Ranegie att hitta där ute och min uppfattning är att vi vill inte stoppa spelare som är på väg ut. Ranegie är 28 år och fick sitt livs chans i den italienska ligan, vi kan inte göra så mycket åt det. Då fyllde vi på med Rantie och sedan valde man att fylla på med Concha i backlinjen för att få in lite stabilitet.

- Det är väl möjligen på vänstersidan som vi inte har fyllt på. Så det låter ju lite som att det var den omedelbara besvikelsen efter förlusten, men jag har väldigt svårt att se att Malmö FF inte satsar på sitt A-lag. De tre sista åren har vi blivit etta, fyra, trea och spelat gruppspel i Europa League. Så det är väl min kommentar. Han har väl sina skäl för att vara besviken och jag tycker väl i grunden att det är bra att man är besviken. Jag vill ju vinna varje år om det går, men nu hörde jag att Elfsborg ska vinna tio år i rad så vi får väl satsa på andra platsen då.
Publicerad 2012-11-05 kl 13:46