Det står sedan tidigare klart att lejonhannen blir en lejonhona i Linköping FC:s nya klubbmärke.
Förra veckan presenterades den nya loggan och både klubben och reklambyrån fick direkt mothugg. Kritikerna jämförde lejonhonan med ett lejon från fotoredigeringsföretaget Adobes bildbank och menade att man kopierat det.
"Vi förstår kritiken och tar till oss den", gick att läsa i ett uttalande.
Nu har man presenterat ett nytt, justerat klubbmärke.
- En logotyp betyder mycket för många, det märktes tydligt förra veckan. Supportrar ska vilja bära vår logga med stolthet. Vi tog till oss av kritiken som framkom och byrån har ändrat och gjort lejonet mer anpassat och unikt för oss, säger Erik Nordqvist, klubbchef, i ett pressmeddelande.
LFC:s nya klubbmärke.
Reklambyrån beskriver ändringarna:
- Det nya lejonet har en framåtrörelse och ett stolt uttryck. Alla beståndsdelar är illustrerade för hand och sen digitaliserade och både vinkeln på huvudet, siluetten och själva hållningen är förändrad. Nu hoppas vi att supportrarna känner att det är deras lejon, säger Johanna Nordung Omnell, designer på Edit & björnen, i pressmeddelandet.