Efter sitt hattrick mot St:Etienne i gårdagens cupsemifinal så intervjuades Zlatan Ibrahimovic av Anna Brolin efteråt i mixade zonen. Men den svenska anfallsstjärnan ville prata om annat än själva matchen - intervjun förvandlades snabbt till en ren reklamfilm.
– Jag kände ju under intervjun att det blev en konstig situation. Zlatan tittar på mig och tycker att det är kul att få skämta om dryckesföretaget.
– Det är klart att han trycker in både sin app och en viss dryck i intervjun, samtidigt som han är fullt medveten om att jag också är medveten om vad han håller på med. Sen så tycker han det är lite roligt och spinner vidare.
Företaget som Zlatan gör reklam för i både sin app och i intervjun är han själv delägare i. Vid ett flertalet gånger de senaste dagarna har han uppmärksammat företagsnamnet och vid intervjun med Anna Brolin nåde marknadsföringen sin pik. Uttalandet har blivit en stor snackis, bland annat efter Olof Lundhs krönika "Makalös insats av Zlatan men Vitamin Well-köret är löjligt". En kritik som Anna Brolin håller med om:
– Intervjun handlar om ett hattrick och att han är nära att sätta klubbrekord då han når över 100 mål. Så måste verkligen dryckreklamen komma in där då och ta över?
Var det någon annan journalist runt omkring som reagerade?
– Nej, det var bara jag som pratade svenska så de förstod ju inte riktigt vad han gjorde. Det är klart det hade sett annorlunda ut om det skett på helsvensk mark.