Följer

Populära lag

Populära spelare

Populära ligor

Bevakningen presenteras av

Adidas om TV4:s AIK-bojkott: En förlust för den svenska fotbollspubliken

Allsvenskan

TV4 bojkottar AIK. Det innebär problem för klubbens huvudsponsor Adidas.
– Den stora förloraren i detta är dock inte vi utan den svenska fotbollspubliken, säger Emma Stjernlöf, pr-chef på Adidas, till Resume.se.

Efter samarbetsproblem med AIK har TV4 valt att bojkotta klubben och helt enkelt arbeta med andra klubbar i stället. Bojkotten ställer till det för en av AIK:s huvudsponsorer Adidas, som får minskad exponering.

– Ja, vi har haft en dialog med AIK angående detta. Det är självklart att vi ser en problematik med en eventuell bojkott då bred synlighet för de lag vi sponsrar är en viktig del av partnerskapet, säger Emma Stjernlöf till resumé.se.

– Den stora förloraren i detta är dock inte vi utan den svenska fotbollspubliken. AIK har en enorm supporterskara och matcher mot AIK drar alltid en stor mängd tittare. Det ligger därför i allas intresse att lösa detta. Diskussionen måste dock föras mellan AIK och TV4 och vi är hoppfulla att situationen kommer att lösas.

Annons
Publicerad 2010-04-27 kl 17:54

Kommentarer

Visa kommentarer
ANNONS
next recommended article
Nästa
ANNONS
fotbollskanalen

Skapa ett gratis konto eller logga in för att få en anpassad nyhets- och matchupplevelse av Fotbollskanalen. Följ dina favoriter:

Spelare
Lag
Ligor & turneringar
Bloggar & poddar
Samma konto på Fotbollskanalen, C More och TV4 Play.
Skapa konto