Bevakningen presenteras av
Adidas om TV4:s AIK-bojkott: En förlust för den svenska fotbollspubliken
Allsvenskan
TV4 bojkottar AIK. Det innebär problem för klubbens huvudsponsor Adidas.
– Den stora förloraren i detta är dock inte vi utan den svenska fotbollspubliken, säger Emma Stjernlöf, pr-chef på Adidas, till Resume.se.
Efter samarbetsproblem med AIK har TV4 valt att bojkotta klubben och helt enkelt arbeta med andra klubbar i stället. Bojkotten ställer till det för en av AIK:s huvudsponsorer Adidas, som får minskad exponering.
– Ja, vi har haft en dialog med AIK angående detta. Det är självklart att vi ser en problematik med en eventuell bojkott då bred synlighet för de lag vi sponsrar är en viktig del av partnerskapet, säger Emma Stjernlöf till resumé.se.
– Den stora förloraren i detta är dock inte vi utan den svenska fotbollspubliken. AIK har en enorm supporterskara och matcher mot AIK drar alltid en stor mängd tittare. Det ligger därför i allas intresse att lösa detta. Diskussionen måste dock föras mellan AIK och TV4 och vi är hoppfulla att situationen kommer att lösas.
Publicerad 2010-04-27 kl 17:54