- Det här är en engångföreteelse men vi anser att det är så pass viktigt med ett så bra avslut som möjligt inför VM-uppehållet, säger AIK:s VD Annela Yderberg till FotbollDirekt.se.
- Därför är det värt det. Vi måste göra allt vi kan för att ena alla kring AIK. Det är viktigare än pengar för oss nu.
AIK tappar publik och gör det i tusental. Det sportsliga krisen har på flera plan fått svensk fotbolls publikmagnet i gungning.
4 000 åskådare har redan försvunnit efter bara tolv spelade omgångar och i går kom bara 8 600 åskådare till Råsunda.
Siffror som alltså fått AIK:s ledning att reagera med att sänka biljettpriserna från 130 kronor till 30 på kortsidan och från 250 till 60 på långsidan.
- När vi satt och diskuterade började vi drömma om fullsatt mot Åtvidaberg men säg att vi kommer upp i 20 000 åskådare på det här viset då blir vi riktigt nöjda, säger biljettansvarige Tony Aronsson till FotbollDirekt.se.
- Det kan bli en speciell inramning. Våra supportersgrupper har lovat ett kaos-tifo, något som alltid blir mäktigt.
Annela Yderberg igen:
- Det är inte kul att publikintresset har minskat men vi är inte ensamma. Säsongen har börjat tidigt och vi har överhuvudtaget spelat på konstiga tider som inte varit bästa dagar för oss, fortsätter Yderberg.
- Men jag är ändå inte orolig. Vi leder fortfarande publikligan och har sålt nästan 11 000 säsongskort till ett rekordbelopp.