Bangura-effekt - på årskortförsäljningen
AIK
AIK har redan fått en Teteh Bangura-effekt. På årskortförsäljningen. Samma dag som Bangura skrev på så ökade försäljningen på 500 kort. Nu drömmer AIK om en magisk gräns.
– Vi har spekulerat om att nå 20 000, men det ska nog väldigt mycket till, säger Madeleine Markne på AIK:s kansli.
Foto: Scanpix
AIK-fans på Friends Arena
När fotbollskanalen.se pratade med AIK förra veckan hade man sålt 9 513 årskort. Nu är klubben uppe i 10 511 årskort – och under tisdagen, när Bangura skrev på, ökade man med 500 kort på en dag.
– Det är galet mycket, säger Markne.
Har ni någon drömgräns ni pratar om?
– Vi har spekulerat om att nå 20 000, men det är lite på skämt.
Är det rimligt?
– Det ska nog väldigt mycket till.
AIK sålde 14 387 årskort förra säsongen.
Publicerad 2014-01-29 kl 11:54