Den allsvenska nykomlingen Dalkurd genomförde under gårdagen ett mejlutskick med syfte att informera medlemmar om nytt medlemskap för 2018. I mejlet fanns även en faktura med.
Problemet var bara att ett stort antal personer som inte är medlemmar i den nyblivna Uppsalaklubben fick mejlet – och följaktligen reagerat på betalningskravet.
Mikael Ahlerup är nytillträdd vd i Dalkurd och förklarar att det blev en miss då klubben skulle flytta över sitt register på mejladresser.
- Dalkurd gjorde ett utskick till medlemmar om medlemskap för 2018 och då användes det medlemsregister där människor registrerade sig på hemsidan vid det extrainsatta årsmötet 2017 med anledning av flytten till Uppsala, men också befintliga medlemmar, säger han till Fotbollskanalen.
- Men, däremot är det så att man tankat över allting till ett nytt CRM-system och när man väl skickade ut så visade det sig att det kommit med mejladresser i utskicket för människor som handlat i vår webbshop eller köpt en matchbiljett. Det är ett antal hundra som kommit med.
Enligt Ahlerup har man svarat alla som hört av sig med frågor angående fakturan – och man planerar även att informera på sin hemsida.
- Alla som har hört av sig har vi svarat med det här. Vi har förbehållslöst bett om ursäkt för det misstaget. Vi står för att vi har gjort ett misstag.