Djurgården har gjort klart med en ny huvudpartner. Fastighetsutvecklingsbolaget Concent AB har skrivit på ett ettårskontrakt (med option på ytterligare två år) med den blårandiga klubben, som bland annat innebär att Concent kommer att finnas med på Djurgårdens matchtröja nästa säsong.
Affärsutvecklare på Concent AB är Mikael Fahlander, mannen vars sponsorpengar räddade hockeyklubben Örebro från konkurs och tog upp dem i SHL.
Tidigare bjöd han också på många omtalade uttalanden och han anses vara en hockeyprofil. Men Fahlander har de senaste åren legat lågt.
Nu går alltså företaget han jobbar för in i ett samarbete med Djurgården. Utöver att Concent AB blir huvudpartner till klubben blir man också huvudsponsor till Djurgårdsandan (klubbens sociala verksamhet för att bidra i samhället).
- Det känns väldigt bra att få in en ny, stor samarbetspartner som Concent. Det är dessutom extra roligt att få in en partner som är engagerad i all vår verksamhet, allt från elitverksamheten till den traditionella ungdomsverksamheten och vårt sociala engagemang, säger Djurgårdens vd Henrik Berggren till klubbens hemsida.
Mikael Fahlander:
- Djurgården gör ett fantastiskt arbete med att stötta ungdomar, inte minst när det gäller den populära spontanfotbollen i Stockholms ytterstadsområden. Vi på Concent är mycket stolta över att nu bli huvudsponsor för Djurgården och Djurgårdsandan.
- Jag har alltid hållit på Djurgården i fotboll, säger Fahlander.