Följer

Populära lag

Populära spelare

Populära ligor

Bevakningen presenteras av

Kalmar mot rivstart med nya arenan

Allsvenskan

I dag är det premiär för Kalmars säsongskortsförsäljning till nya Guldfågeln Arena. Kalmars förväntningar är stora. Förhoppningen är att dubbla försäljningen från i fjol.

– Det är en enorm skillnad mot tidigare. Nu kan vi erbjuda bra platser överallt, säger Anders Bengtsson på KFF:s kansli till Barometern.

Kalmar FF budgeterar för ett publiksnitt på 7 000 åskådare till nästa säsong. Målsättningen är att sälja mellan 4 000 och 5 000 säsongskort.

– Vi har ökat med nästan 50 procent trots att vi egentligen inte vänt oss till nya köpare, säger Anders Bengtsson.

Det räcker med en snabbtitt på förra säsongen och då 1 000 årskort till privatpersoner. Redan nu är den siffran uppe i 1 500.

– Det vi märker är att intresset för familjeläktaren är extra stort. Vi kan erbjuda ungefär 1 400 platser där och vi har sålt många kort dit och många frågar efter dessa, säger Bengtsson.

Annons

Totalt sålde Kalmar 2 500 kort under 2010. Den siffran lär ryka all världens väg under öppningsåret med Guldfågeln Arena.

– Det tror jag knappast. Jag hoppas att vi totalt kan sälja mellan 4 000 och 5 000 kort. Intresset är stort och det ska bli intressant att se hur mycket vi säljer när alla nu kan köpa, förklarar Anders Bengtsson.


Publicerad 2010-12-01 kl 13:56
ANNONS
next recommended article
Nästa
ANNONS
fotbollskanalen

Skapa ett gratis konto eller logga in för att få en anpassad nyhets- och matchupplevelse av Fotbollskanalen. Följ dina favoriter:

Spelare
Lag
Ligor & turneringar
Bloggar & poddar
Samma konto på Fotbollskanalen, C More och TV4 Play.
Skapa konto