– Det är en enorm skillnad mot tidigare. Nu kan vi erbjuda bra platser överallt, säger Anders Bengtsson på KFF:s kansli till Barometern.
Kalmar FF budgeterar för ett publiksnitt på 7 000 åskådare till nästa säsong. Målsättningen är att sälja mellan 4 000 och 5 000 säsongskort.
– Vi har ökat med nästan 50 procent trots att vi egentligen inte vänt oss till nya köpare, säger Anders Bengtsson.
Det räcker med en snabbtitt på förra säsongen och då 1 000 årskort till privatpersoner. Redan nu är den siffran uppe i 1 500.
– Det vi märker är att intresset för familjeläktaren är extra stort. Vi kan erbjuda ungefär 1 400 platser där och vi har sålt många kort dit och många frågar efter dessa, säger Bengtsson.
Totalt sålde Kalmar 2 500 kort under 2010. Den siffran lär ryka all världens väg under öppningsåret med Guldfågeln Arena.
– Det tror jag knappast. Jag hoppas att vi totalt kan sälja mellan 4 000 och 5 000 kort. Intresset är stort och det ska bli intressant att se hur mycket vi säljer när alla nu kan köpa, förklarar Anders Bengtsson.