Ända sedan före sommaren har tv-rättigheterna till allt inom svensk fotboll – allsvenskan, cupen, superettan, damallsvenskan och alla hemmalandskamper – varit ute till försäljning.
Målsättningen har varit att dra in mer än de 1,3 miljarder kronor man fick för 2006-2010 men budprocessen har flera gånger skjutits innan man till slut tog in buden.
Nu uppger schweiziska Kentaros ägare Philippe Huber, som gick in sent i förra förhandlingen och då köpte allt, att man återigen gjort en affär.
- Vi har köpt allt, säger han till fotbollskanalen.se. Jag är i Stockholm nu och vi är överens om att köpa allt.
Vem är du överens med?
- Du vet att det är många inblandade, SEF, förbundet, Profile Media och så vidare och jag vill inte gå in på vilka det handlar om som jag pratat med nu, men vi är överens om att köpa allt.
- Parterna kommer säkert att förneka till en början men vi är överens.
Vad betalar ni?
- Det säger jag inte, jag kan bara säga att Kentaro verkligen har ansträngt sig.
Mer än ni betalade i förra tv-avtalet?
- Jag vill inte svara på det, kan bara säga att vi verkligen ansträngt oss maximalt och att det handlar om mycket pengar.
Avtalet är egentligen tre avtal eftersom svenska fotbollsförbundet tar hand om landskamper, SEF (Svensk elitfotboll) gör kontraktet gällande klubbarna i allsvenskan och superettan och EFD (Elitföreningen Damfotboll) tar hand om damallsvenskan.
Alla parter representeras av Profile Media som startades av den norske och ökände agenten Runa Hauge och som blev skandalomsusat i Norge när han tog 100 miljoner kronor i provision för ett tv-avtal.
Hauge har jobbat för svensk fotboll vid försäljningen av de senaste tv-avtalen.