ALLSVENSKAN/MALMÖ FF

Officiellt uttalande från MFF: Stöttar Norling – och håller dörren öppen

Foto: Scanpix

Håkan Jeppsson

Efter uppgifterna om att Rikard Norling är på väg från klubben gick Malmö FF ut med ett officiellt uttalande på sin hemsida. Där ger ordförande Håkan Jeppsson Rikard Norling sitt fulla stöd – men håller dörren öppen för framtida förändringar.

I morse rapporterade Kvällsposten att Malmö FF:s styrelse beslutat sig för att avsluta det tillsvidarekontrakt tränaren Rikard Norling har med klubben.

Rikard Norling själv ville inte kommentera uppgifterna när han tillfrågades av Kvällsposten och till fotbollskanalen.se sade MFF:s sportchef Per ågren att något sådant beslut inte fattats.

I kölvattnet av alla spekulationer gick sedan Malmö FF:s ordförande Håkan Jeppsson ut medd ett uttalande på MFF:s hemsida. I kuttalandet skriver Jeppsson att ” Vår tränare som är Rikard Norling har vårt fulla förtroende i den allsvenska toppstrid som vi nu befinner oss. Vi är nöjda med de resultat som Rikard har uppnått. ”

Jeppssno stänger dock inte dörren för en förändring på tränarposten efter avslutad säsong utan att för den skull uttrycka något annat än stod för Norlings arbete under den pågående säsongen.

”På sedvanligt vis utvärderar vi alltid efter varje säsong och det kommer vi att göra även i år. En toppklubb måste alltid planera för framtiden”, skriver Jeppsson.

Publicerad 2013-08-13 kl 21:02