Den 5 april spelas den första allsvenska matchen på "nya" Gamla Ullevi - och det blir derby direkt. Då ställs Örgryte mot Gais i seriepremiären.
Den nya arenan har bidragit till ett rejält uppsving i biljettförsäljningen för Göteborgsklubbarna.
Gais, som förra året totalt sålde runt tusen säsongsbiljetter till privatpersoner, har redan mer än fördubblat siffran. Och för nykomlingen Örgryte är uppsvinget i försäljningen än större:
400 säsongsbiljetter i superettan i fjol har redan blivit närmare 2 000.
-Vi hade budgeterat för 1 600 säsongsbiljetter till enskilda (ej företag/sponsorpaket). Och nu har vi redan passerat det, säger en nöjd Lars Ranäng.
Förklaringen utöver arenaaspekten: Steget upp i allsvenskan samt värvningen av Alvaro Santos, som kommer att ta plats bredvid anfallaren Marcus Allbäck.
-Det är ju lite spektakulärt det där. Och det har gett oss bra förutsättningar för mycket publik, säger Ranäng.
Han uppskattar att runt 30 procent av klubbens intäkter kommer från biljettförsäljning. Med den nya arenan kan den siffran bli högre.
Nykomlingen Häcken (enda Göteborgsklubb som inte huserar på den nya arenan) tror även den på en ökning av antalet sålda säsongsbiljetter under 2009, men det handlar inte alls om samma siffror som i Örgryte. Runt 500 årskort är vad man hoppas på.
På motsatt kust har sedan nykomling nummer tre, Brommapojkarna, en än lägre målsättning. 14 säsongsbiljetter från fjolåret har visserligen ökat till 50 hittills, men så många fler räknar inte klubben med att sälja.
Också i Kalmar har mästarlaget sålt slut på de enskilda säsongsbiljetterna. Siffran stannade på runt 100 fler sålda årskort än i fjol.
-Vi har den kapacitet vi har på arenan. Vi har räknat med ett publiksnitt på 5 800, säger klubbens ordförande Johnny Petersson.