Bevakningen presenteras av
Storsponsorn sätter press på AIK efter Maanoja-kritiken
Allsvenskan
En av AIK:s huvudsponsorer, Adidas, gillar inte hur klubben hanterat situationen med kritiken mot målvakten Tomi Maanoja, skriver resume.se.
Efter att spelare och ledare i AIK offentligt kritiserat Tomi Maanojas misstag har nu AIK:s storsponsor Adidas tagit kontakt med klubben.
Adidas är inte nöjda med hur AIK hanterat situationen där bland annat Maanojas lagkamrater kritiserat honom.
- Vi har fört en diskussion med AIK både igår och nu på morgonen, och de har stort fokus på detta just nu, säger Emma Stjernlöf, pr-chef på Adidas i Sverige, till Resume.se.
Sponsorn ser hellre att man löser problem internt, istället för i pressen.
- Laget är inne i en jobbig spiral just nu, vilket såklart påverkar mycket. Ur sponsorperspektiv önskar vi såklart alltid att fokus ligger på det som händer på planen snarare än saker utanför och att eventuella motsättningar, stora som små, löses internt, säger Stjernlöf.
Publicerad 2010-05-04 kl 11:37