Bevakningen presenteras av
Sundsvalls storsatsning: "Vinna allsvenskan"
Allsvenskan
Talangsatsning, fyrdubblad omsättning, utveckling av arenan och på sikt etablerade i allsvenskan. Gif Sundsvall storsatsar med visionen "Vinna allsvenskan".
– Avgörande blir ett nytt sponsortänk som bygger på fyra partnernivåer. Vi har i dag klart med tre av sex så kallade Norrlandspartners, som är den högsta nivån, säger Gif Sundsvalls ordförande Eric Bäcklund i ett pressutskick.
Gif Sundsvalls nya vision har fått namnet "Vinna allsvenskan". Men det övergripande målet är att undvika att åka upp och ner i allsvenskan och superettan. Detta genom ett ökat norrländskt samarbete för att odla fram talanger och en kraftigt ökad omsättning - från dagens 35 miljoner till 70 miljoner kronor inom tre år.
– Avgörande blir ett nytt sponsortänk som bygger på fyra partnernivåer. Vidare ska vi genomföra en arenautveckling som ska tillmötesgå dagens internationella regelverk och tillfredsställa dagens supportrar, säger Erik Bäcklund.
Publicerad 2012-01-12 kl 11:14