Utöver de 24 000 på plats och SVT:s och italienska Mediaset Premiums tittare har Malmö FF lyckats sälja rättigheter till en rad TV-kanaler världen över.
Al Jazeera och brasilianska SporTV är de större kanalerna som förvärvat sändningsrättigheterna. Men Malmö har även sålt matchen till TV-kanaler i Polen, Turkiet, Rumänien, Albanien, Georgien och Filippinerna.
Nu innebär inte detta omedelbart att klubben blir jätterik på affären, i alla fall enligt klubbens VD Per Nilsson.
- Nej, jag kan säga så här. Det är inga jättesummor. Vi talar inte om några miljoner, vi är långt därifrån, säger VD Nilsson till fotbollskanalen.
Klubben kan dock se på exponeringen som ett ypperligt marknadsföringstillfälle. Nu är det upp till spelarna att visa upp ett bra spel från Malmös sida.
- Det är inte pengarna som är det viktiga, utan det är att vi erbjuder television i Sverige. Sen säljer vi till andra, men det är inga jättepengar, avslutar Nilsson innan han fortsätter med dagens förberedelser inför vänskapsmatchen.