Hej, du har en äldre version av webbläsare

För en bättre upplevelse på fotbollskanalen, vänligen byt till senare version

chrome
safari
ie
firefox
Fortsätt ändå

POPULÄRA LAG

POPULÄRA SPELARE

Annons
10å

Uefa får multijättar att framstå som Frälsningsarmen

Under Lennart Johanssons ledning så kommersialiserades Uefa och fotbolls-EM och nu är turneringen i klass med VM.

Hans dåvarande vd Lars-Christer Olsson skruvade upp det tio snäpp.
Allt handlar nu bara om cash. Allt. Okej då, lite fotboll.

Jag ska väl i och för sig inte klaga som jobbar på TV4 som är kommersiellt.
Men Uefa går mer än ett steg längre i sitt driv att pungslå.

Coca-Cola, United Fruit, Wal-Mart och andra multinationella företagsjättar är rena Wiener Sängeknaben om man jämför med Uefa.

Inte nog med att en risig macka som inte ens kvalat in på SJ kostar 40 spänn, en kopp blaskigt kaffe ligger på 30 spänn och en närmast oätlig talrik paprika-kyckling ska vi bara inte tala om.

Jag fick inte ens betala för den äckliga maten, för mitt kreditkort av märket Visa funkar inte här.
Varför? Visa sponsrar inte EM-slutspelet.

Jag har länge haft svårt att bestämma mig för vem som är vår tids pirater. Telebolagen, bredbandsbolagen eller försäkringsbolagen. Nu vet jag: det är Uefa.

Till och med Com Hem framstår som ett generöst och flexibelt och kundvänligt företag i jämförelsen med Uefa.
Nja, nu överdrev jag – Com Hem håller Uefa-klass.

Fast det är klart, en natt på vårt taskiga bensinmackshotell i Salzburg för 300 euro.
I vanliga fall hade det klassats som rån – grovt rån. Men nu är det EM-fest.

Publicerad 2008-06-10 kl 18:51

Senaste tweets

Arkiv

Annons
Annons
Annons

KOMMENTARER

SE KOMMENTARER
Annons