Följer

Populära lag

Populära spelare

Populära ligor

TV: "Neutrala klacken" - på grund av kärleken till fotbollen

em2013

I början av andra halvlek drog sig stora sektioner av publiken av sig överdragskläderna och färgade publikhavet vitt. "Neutrala klacken", skapad av EM:s huvudsponsor Hyundai, hejade på de båda lagen.

- Det är ett sätt att ta fotbollen framåt, till nästa nivå, och visa att damfotboll är lika ösigt och fantastiskt, säger produktionsledaren Elcim Yilmaz till Sportbladet.

Yilmaz menar att tillgreppet, att ha en publik som hejar fram matchen snarare än ett lag, gjordes på grund kärleken till fotbollen och för att ta fotboll framåt.

Händelsen kommer dessutom samma dag som supporterkulturen mötte en annan förändring. Som Fotbollskanalen skrev om tidigare på onsdagen så har nu New York Red Bulls börjat betala sina fans för att inte sjunga vissa hejarramsor.

Se klippet på den "neutrala klacken" ovan!

Annons
Publicerad 2013-07-11 kl 01:01

Kommentarer

Visa kommentarer
ANNONS
next recommended article
Nästa
ANNONS
fotbollskanalen

Skapa ett gratis konto eller logga in för att få en anpassad nyhets- och matchupplevelse av Fotbollskanalen. Följ dina favoriter:

Spelare
Lag
Ligor & turneringar
Bloggar & poddar
Samma konto på Fotbollskanalen, C More och TV4 Play.
Skapa konto