TV: "Neutrala klacken" - på grund av kärleken till fotbollen
em2013
I början av andra halvlek drog sig stora sektioner av publiken av sig överdragskläderna och färgade publikhavet vitt. "Neutrala klacken", skapad av EM:s huvudsponsor Hyundai, hejade på de båda lagen.
- Det är ett sätt att ta fotbollen framåt, till nästa nivå, och visa att damfotboll är lika ösigt och fantastiskt, säger produktionsledaren Elcim Yilmaz till Sportbladet.
Yilmaz menar att tillgreppet, att ha en publik som hejar fram matchen snarare än ett lag, gjordes på grund kärleken till fotbollen och för att ta fotboll framåt.
Händelsen kommer dessutom samma dag som supporterkulturen mötte en annan förändring. Som Fotbollskanalen skrev om tidigare på onsdagen så har nu New York Red Bulls börjat betala sina fans för att inte sjunga vissa hejarramsor.
Se klippet på den "neutrala klacken" ovan!
Publicerad 2013-07-11 kl 01:01