Hej, du har en äldre version av webbläsare

För en bättre upplevelse på fotbollskanalen, vänligen byt till senare version

chrome
safari
ie
firefox
Fortsätt ändå

POPULÄRA LAG

POPULÄRA SPELARE

Annons
ENGLAND

Motbevisar bannlysta tidningen efter ursäkten

Foto: Bildbyrån

Everton bannlyste The Sun efter att tidningen publicerat en artikel med rasistiska anspelningar gentemot Ross Barkley. Tidningen bad om ursäkt och hävdade att de inte kände till spelarens bakgrund - något som nu har motbevisats.

Artikeln publicerades förra veckan och jämförde bland annat Ross Barkley, vars farfar är född i Nigeria, med en gorilla.

Förutom att polisen inledde en utredning kring eventuellt hatbrott bestämde sig Everton för att bannlysa The Sun från såväl Goodison Park som den egna träningsanläggningen.

Tidningen bad om ursäkt och påstod att de inte kände till Barkleys nigerianska bakgrund - ett påstående som nu motbevisas.

I en artikel från 2014 står det klart och tydligt att spelaren hade möjlighet att representera farfaderns hemland Nigeria. 

Publicerad 2017-04-22 kl 13:00
Annons
Annons

KOMMENTARER

SE KOMMENTARER
Annons