POPULÄRA LIGOR

POPULÄRA LAG

POPULÄRA SPELARE

ANNONS
FRANKRIKE

Byrå prisas - för Zlatankampanj

Foto: Scanpix

Zlatan Ibrahimovic täckte kroppen med 50 namn i mitten av februari i en kampanj för FN:s världslivsmedelsprogram. Nu prisas kampanjen.

Det var 14 januari som Zlatan visade sina tatueringar under matchen mot Caen efter ett mål - hela 84 namn var intatuerade. Dagen efter framkom det att han samarbetat med FN:s World Food Programme, en organisation som hjälper svältande och undernärda människor med mat.

Kampanjen kallades 805 million names (för alla människor i världen som svälter), en kampanj som nu prisas. Reklambyrån som stod bakom kampanjen tilldelas nu två pennor i reklamtävligen D&AD, en vit (Creativity for good) och den andra (Crafts for Advertising) tillkännages på prisutdelningen i London 21 maj. Det skriver Dagens Media.

Publicerad 2015-04-23 kl 12:41
ANNONS
next recommended article
Nästa artikel
ANNONS

KOMMENTARER

SE KOMMENTARER
ANNONS

Hej, du har en äldre version av webbläsare

För en bättre upplevelse på fotbollskanalen, vänligen byt till senare version

chrome
safari
ie
firefox
Fortsätt ändå

Skapa ett gratis konto eller logga in för att få en anpassad nyhets- och matchupplevelse av Fotbollskanalen. Följ dina favoriter:

Spelare
Lag
NYHETLigor & turneringar
NYHETBloggar & poddat
Samma konto på Fotbollskanalen, C More och TV4 Play.
Skapa konto