Följer

Populära lag

Populära spelare

Populära ligor

Byrå prisas - för Zlatankampanj

Frankrike

Zlatan Ibrahimovic täckte kroppen med 50 namn i mitten av februari i en kampanj för FN:s världslivsmedelsprogram. Nu prisas kampanjen.

Foto: Scanpix

Det var 14 januari som Zlatan visade sina tatueringar under matchen mot Caen efter ett mål - hela 84 namn var intatuerade. Dagen efter framkom det att han samarbetat med FN:s World Food Programme, en organisation som hjälper svältande och undernärda människor med mat.

Kampanjen kallades 805 million names (för alla människor i världen som svälter), en kampanj som nu prisas. Reklambyrån som stod bakom kampanjen tilldelas nu två pennor i reklamtävligen D&AD, en vit (Creativity for good) och den andra (Crafts for Advertising) tillkännages på prisutdelningen i London 21 maj. Det skriver Dagens Media.

Annons
Publicerad 2015-04-23 kl 12:41

Kommentarer

Visa kommentarer
ANNONS
next recommended article
Nästa
ANNONS
fotbollskanalen

Skapa ett gratis konto eller logga in för att få en anpassad nyhets- och matchupplevelse av Fotbollskanalen. Följ dina favoriter:

Spelare
Lag
Ligor & turneringar
Bloggar & poddar
Samma konto på Fotbollskanalen, C More och TV4 Play.
Skapa konto