PSG har de senaste åren varit framgångsrikt både nationellt och i Champions League, både på dam- och herrsidan, och mycket tack vare lagens svenska stjärnor Zlatan Ibrahimovic, Caroline Seger och Kosovare Asllani.
Klubben tillhör toppskiktet i världen när det handlar om värdering och är den enda i högstadivisionen som kommer från den franska huvudstaden. Därmed kan föreningen åka snålskjuts på den franska metropolens varumärke som rymmer Eiffeltornet, Louvren, Versailles, Seine, breda boulevarder och gastronomiska upplevelser i världsklass.
Svensk pizzasponsor
Bland lagets huvudsponsorer finns några av världens största företag - däribland läsktillverkare, flygbolag, hamburgerkedjor och biltillverkare. På tisdagen presenterades en svensk samarbetspartner - Billys panpizza.
Ola Larsson, marknadsansvarig på Dafgårds som tillverkar och säljer pizzorna, hoppas att samarbetet ska hjälpa företaget att kommunicera att pizzorna fungerar bra som lunch, mellanmål och middag.
- Det är trevligt med en svensk sponsor, jag hoppas att det hjälper till att öka PSG:s popularitet, sade Kosovare Asllani som närvarade vid presentationen.
Huruvida Asllani kommer att nyttja pizzorna som uppladdning före eller efter match var mer oklart. Caroline Seger gör det inte:
- Jag har erfarenhet av Billys, jag åt dem när jag var 18 och inte kunde laga mat. Nu är jag 30 och äter annat, sade hon.
"Taco" Ibrahimovic
Seger kommer dock att finnas med på bild på Billypizzan Hawaii. Zlatan Ibrahimovic, PSG:s tredje svenska landslagsstjärna, var inte med men kan trösta sig med att han i framtiden får pryda Taco-förpackningen tillsammans med några PSG-kamrater.
Elfsborgsspelaren och den tidigare landslagsspelaren Anders Svensson, känd för sin fäbless för den kryddiga rätten, har inte blivit tillfrågad, ett kalkylerat risktagande från Dafgårds sida.
- Vi tog oss friheten att inte fråga, säger Ola Larsson.