Följer

Populära lag

Populära spelare

Populära ligor

Uniteds pinsamma miss - spelarna försökte lura sina fans på twitter

Premier League

I Fotbollskanalen Headlines berättar Frederic Pavlidis om ett märkligt (och slarvigt) PR-försök från Manchester Uniteds sida som slog bakut. Spelarna försökte lura fansen - men fick äta upp det.

Manchester United försökte sig på en kreativ marknadsföring med hjälp av sina spelares twitterkonton. Helt plötsligt började flera spelare i truppen twittra om Leonardo DiCaprios senaste film the Revenant. Något som gjorde en lokaltidning misstänksam.
Frederic Pavlidis berättar vad som hände:

- Det här är bluff på allvar. Det här gled lite förbi i helgen men jag tyckte det var kul att läsa om. Det är så fånigt. Det började med att Chris Smallings la ut något om att det skulle bli kul att gå och se filmen. Sedan fylldes det på med flera spelare som la ut samma sak ända tills Manchester Evening News tog kontakt med United och det visar sig att de har skrivit ett avtal med filmbolaget. 

Annons

- Det är intressant att det inte har kommit några pressmeddelanden om att man har det här samarbetet med filmbolaget. Tvärtom har filmbolaget velat att spelarna ska låtsas att de är jätteexalterade över en ny film.

PR-kuppen blev med andra ord inte den succén man hoppats på. Istället fick spelarna äta upp deras pinsamma miss.
- De blev ganska häcklade, även av sina egna fans. Någon påpekade att filmen är liga seg som när United spelar. 

Se hela Headlines i spelaren här ovan
Publicerad 2016-01-18 kl 10:33

Kommentarer

Visa kommentarer
ANNONS
next recommended article
Nästa
ANNONS
fotbollskanalen

Skapa ett gratis konto eller logga in för att få en anpassad nyhets- och matchupplevelse av Fotbollskanalen. Följ dina favoriter:

Spelare
Lag
Ligor & turneringar
Bloggar & poddar
Samma konto på Fotbollskanalen, C More och TV4 Play.
Skapa konto