POPULÄRA LAG

POPULÄRA SPELARE

ANNONS

Vad är felet med Comhem?

De flesta företag jobbar med att serva sina kunder på bästa sätt då marknaden har så många aktörer och då det alltid finns konkurrens.

I grund och botten gäller det väl egentligen att fråga sig själv som företag:

‘Hur vill jag bli bemött som kund när jag tecknar ett avtal eller vill ha hjälp av det företag jag har tecknat med?’

Om det nu är så att lilla jag ska flytta, är det då ok att Comhem vill ha tre månaders uppsägningstid på avtalet? Svaret är nej, men Comhem är (i detta fall framförallt är bäst att tillägga) ett skitbolag som i första hand tänker på att få in degen. Kunderna kommer inte ens i andra hand. Den känslan får jag ofta i min kontakt med dem.

Varför exempelvis tre månaders uppsägningstid? Den som inte hinner säga upp sitt avtal i tid (minst tre månader innan flytt) blir alltså betalningsskyldig för tre månader som man inte kan bruka. Stäng av abbonemanget på dagen istället Comhem så ökar väl chansen att jag tecknar ett nytt avtal med er? Så som DN gjorde idag på en minut.

Dags att vakna. Det är 2011. Hoppas verkligen inte att mitt nästa boende blir ett Comhem-hus om inte förutsättningarna för oss kunder förbättras.

Så. Det var dagens urspårning. Kan vara skönt att få nämna det. Tack för mig.

*****

Förresten. Jag träffade Stuart Baxter nere i Malmö då Halmstad var på besök och vi pratade en hel del han och jag. Nu börjar det klarna vad han egentligen gjorde där nere.

Publicerad 2011-05-03 kl 15:23
Annons
ANNONS
Nästa artikel
ANNONS

KOMMENTARER

SE KOMMENTARER
ANNONS

Hej, du har en äldre version av webbläsare

För en bättre upplevelse på fotbollskanalen, vänligen byt till senare version

chrome
safari
ie
firefox
Fortsätt ändå