Kritik mot Lagerbäck från Oremo-land

Lundhs blogg

Tjena Lundh.
Jag är en fotbollsälskare från Oremo-land (Söderhamn). Jag tittade precis på Ekwall vs Lundh.
Jag måste säga att jag håller med dig helt och hållet när det gäller landslagsuttagningarna. Varför spela med Ljungberg och Alex varför ens ta ut dom när dom inte kan spela?, Vad är det för mening med att ta ut spelare som inte ens kan träna? Det tar ju bara upp plats för våra yngre förmågor som aldrig kommer kunna få chansen. Det är helt sjukt om du frågar mig.

Och så när Ekwall sitter och säger att en spelare som Sebastian Larsson inte skulle kunna klara av att spela på Santiago Bernabeu men vafan han klarar ju tydligen av att spela på t.ex. ett fullsatt Old Trafford inför 70000 personer, ärligt talat så tror jag att det är minst lika nervöst och svårspelat att komma dit och möta United som att möta Spanien borta. Jag har inte själv varit på Old Trafford (till min stora besvikelse) men jag tror att trycket på ett fullsatt Old Trafford eller Anfield är minst lika hårt som på Santiago Bernabeu.

Jag känner stor sympati för de yngre förmågorna i landslaget såsom Sebastian Larsson, Andreas Granqvist, Alex Farnerud osv. Dom är nyckelspelare i sina klubblag ute i Europa och dem får ändå inte chansen. Anders Svensson får ju gång på gång chansen och jag tycker ärligt talat att han inte har tillfört ett skit på de senaste fem åren.

Jag tror/vet att Svensson fortfarande lever på sitt frisparksmål mot Argentina 2002 men det är nya tider och man måste släppa fram våra "riktiga" stjärnor. Jag tycker att om man inte klarar av eller inte platsar i ett lag ute i Europa utan istället kommer hem till Allsvenskan då tycker jag att det indikerar på att man har valt att inte längre spela landslagsfotboll. För ett landslag skall väl bestå av dem som är bäst just nu och dom som tillför mest? Rätta mig om jag har fel.
Alex Blom (Söderhamn)

Du har helt rätt när du läxar upp Ekwall. Men fel när du säger att Svensson fortfarande lever på sitt mål mot Argentina.
Den tilltagande skadekrisen i landslaget visar ju att det hade behövts alternativ.