POPULÄRA LAG

POPULÄRA SPELARE

Annons
SVERIGE
43v

Över tre miljoner såg Sverige-Tyskland i TV4

Foto: Bildbyrån.

Nästa

Avbryt
Försök igen

I spelaren ses höjdpunkterna från mötet mellan Sverige och Tyskland.

På midsommardagen samlades Sverige för att se landslagets dramatiska match mot Tyskland i VM-gruppspelet.
Toppnoteringen i TV4 var 3 020 000 tittare och samtidigt slog matchen streamingrekord på C More. 

Fotbollsfebern stiger i Sverige i takt med att gruppspelen går mot ett avgörande. Sverige-Tyskland är det mest sedda sportevenemanget i år, med fler tittare än exempelvis både på OS och på VM-finalen i ishockey.

Redan i torsdags hade TV4 miljonpublik i matchen mellan Argentina-Kroatien (1 145 000 tittare), men precis som förväntat ökade tittandet rejält när det var dags för Sverige att kliva ut på planen i sin andra match. I snitt såg 2 620 000 tittare på matchen, med en tittartidsandel på 80,1% (15-64 år), och under de nervösa slutminuterna nåddes toppnoteringen 3 020 000 tittare. Det bidrog till en tittartidsandel under dygnet på nära 60 procent för TV4:s och C Mores kanaler.

- Det är fantastiska siffror och ett bevis för hur mycket ett fotbolls-VM engagerar svenska folket. Nu hoppas vi på seger mot Mexiko och fortsatt VM-fest för Sverige, säger Niklas Supanich, exekutiv producent för fotbolls-VM på TV4 och C More.

Samtliga matcher i VM, från såväl TV4 som SVT, går att streama på C More och smidigheten i att ha allt samlat på ett ställe har gett utslag i abonnemangsförsäljningen. Med nästan tre veckor kvar av VM noterar C More efter helgen sin högsta abonnentbas någonsin på streamingtjänsten.

Källa: Preliminära tittarsiffror från MMS.

Publicerad 2018-06-25 kl 15:46
Annons
Annons

KOMMENTARER

SE KOMMENTARER
Annons

Hej, du har en äldre version av webbläsare

För en bättre upplevelse på fotbollskanalen, vänligen byt till senare version

chrome
safari
ie
firefox
Fortsätt ändå