Följer

Populära lag

Populära spelare

Populära ligor

Svenskens passning till Nederländernas superstjärna: "Hon är ganska lättläst"

Sverige (dam)

RENNES. Magdalena Eriksson ställs mot en av världens bästa yttrar i Shanice van de Sanden.
Inget som vänsterbacken är rädd för.
- Hon är ganska lättläst, säger Eriksson till Fotbollskanalen.

Foto: Bildbyrån

Se höjdpunkterna från Sverige-Tyskland i spelaren.

Shanice van de Sanden brukar sätta skräck i vänsterbackar. I Champions League-finalen levererade hon tre assist när Lyon besegrade Barcelona med 4-1. I semifinalen ställs den holländska högeryttern mot Magdalena Eriksson. Men Eriksson tar det med ro.

- Hon är ganska lättläst. Men hon är samtidigt extremt bra på det hon kan. Så det handlar om att vara med på det djupledsspelet bakom. Det är egentligen den biten som det handlar om, säger hon till Fotbollskanalen.

Vad är Shanice van de Sandens styrkor?
- Hon har en extrem snabbhet som är unik och riktigt bra inspel. När hon väl får sina lägen så sätter hon in bollarna riktigt bra in i boxen.

Annons

- Det handlar om att vara med på den tidiga djupledsbollen bakom som Nederländerna kommer vilja sätta på henne. Att man då faller i tid. Nicka undan bollen.

Sveriges möte med Nederländerna spelas på onsdag. Sändningen börjar klockan 19:30 på TV4, C More Fotboll och cmore.se. Matchstart är klockan 21.00. 

Publicerad 2019-06-30 kl 08:30

Kommentarer

Visa kommentarer
ANNONS
next recommended article
Nästa
ANNONS
fotbollskanalen

Skapa ett gratis konto eller logga in för att få en anpassad nyhets- och matchupplevelse av Fotbollskanalen. Följ dina favoriter:

Spelare
Lag
Ligor & turneringar
Bloggar & poddar
Samma konto på Fotbollskanalen, C More och TV4 Play.
Skapa konto