I samband med EM 2016 lanserade Zlatan Ibrahimovic sin senaste satsning utanför fotbollsplanen. Tillsammans med den norska Varner-gruppen startade svensken sportklädesmärket A-Z.
Men nätförsäljningen tog aldrig fart - och varumärket återlanserades, under 2017, med större fokus på fysisk handel. Dressman var en av flera återförsäljare som tog in produkter från A-Z.
- Det tar tid att bygga upp ett varumärke. Nu fokuserar vi på att öka kännedomen med hjälp av Varner-gruppens butiker. Det är en väldigt spännande satsning som vi ser mycket positivt på, sa Dressmans ekonomidirektör Toralf Riskild till Market förra året.
- 2016 var bolagets första år och vi hade stora kostnader för marknadsföring och för att bygga upp organisationen, men självklart hade vi hoppats på en högre omsättning och ett bättre resultat. Vi var medvetna om att vi inte skulle tjäna pengar redan första året, men förlusterna är större än väntat.
Men på fredagen stod det klart att det inte blir någon fortsättning för samarbetet.
"Petter Varner och Zlatan Ibrahimovic är överens om att avsluta samarbetet gällande A-Z. Trots en solid tillväxt i 2017 blev den europeiska satsningen på sportkläder för dyr", skriver Varner-gruppen i ett pressmeddelande.
Bolaget noterade en förlust på totalt 210 miljoner kronor under sina två levnadsår, uppger Dagens Industri.