Hej, du har en äldre version av webbläsare

För en bättre upplevelse på fotbollskanalen, vänligen byt till senare version

chrome
safari
ie
firefox
Fortsätt ändå

POPULÄRA LAG

POPULÄRA SPELARE

Annons
ALLSVENSKAN

Gefle och Trelleborgsilska mot domarinsats - "Lägger sordin på segerglädjen"

Både Gefle och Trelleborg hade synpunkter på domarteamet efter lagens möte på lördagen, som Trelleborg vann med 2-1. Gefle ansåg sig bestulet på två straffar och Trelleborg fick inte fira sitt mål.

- Varför ska du komma dit och provocera oss? Vi måste få fira att vi har gjort ett mål och står någon meter in på planen. Ska ni låsa in oss i en bur nästa gång, dundrade Tom Prahl mot fjärdedomaren Patrik Magnetorp efter matchen.

Orsaken till Prahls ilska var att Magnetorp rapporterade regelöverträdelsen till domaren Johan Hamlin, som valde att visa upp Trelleborgs assisterande tränare Alf Westerberg på läktaren.
- Det är olyckligt och lägger lite sordin på segerglädjen, sade Prahl på presskonferensen efter matchen.

Men inte heller hos Gefle var det speciellt muntert.
Hasse Berggren var den som var mest kritisk efter matchen, då han ansåg att han blivit förhindrad att kvittera till 2-2.
- Helt otroligt. Jag har aldrig varit med om en mer solklar straff, säger Berggren till Gävle Nyhetsbyrå.

Det var på fem minuters stopptid när Berggrens drogs i armen av Dennis Melander och stoppades i sin framfart mot målet. Alla bara väntade på att domaren Johan Hamlin skulle peka på straffpunkten. Men denne valde att fria.
- Det är horribelt. Vi känner oss bestulna. Jag är målskytt, varför skulle jag lägga mig ner när jag är fri fem meter från målet?

Lägg dessutom till två handssituationer som inte beivrades av domaren från Bro.
- Jag vet att domaren bedömer varje situation för sig och att man inte kan samla ihop till en straff men för mig är det obegripligt att vi inte åtminstone får en med oss, säger Gefles assiterande tränare Urban Hammar.

Domaren själv valde att förklara situationerna med att det gällde kamp om bollen.
- När det gäller friläget tycker jag inte det är en bestraffningsbar foul. Det är en kontakt som sker i en närkamp och spelaren faller men jag bedömer alltså att det inte är bestraffningsbart, säger Hamlin till Gävle Nyhetsbyrå.

- Vid den ena handssituationen rullar bollen på en liggande spelares hand och vid den andra får spelaren ett skott på armen. Jag bedömar att det inte heller är bestraffningsbart. Det är tre grejor inom kort tid men varje situation får bedömas unikt ändå.

Publicerad 2009-05-31 kl 13:49
Annons
Annons
Annons