Linköpings damlag har haft samma klubbmärke som stadens hockey-och volleybollag.
Men nu vill klubben bygga upp sin egen identitet.
Första steget: Ett nytt klubbmärke.
Den klassiska vita lejonhanen blir nu en hona. Och istället för den tidigare trekantiga basen blir märket nu helt runt.
- Vi är mycket stolta över vår nya grafiska profil, säger Johan Ladenberg som är klubbordförande till LFC:s hemsida.
- Den speglar vilka vi är och den riktning som vi eftersträvar.
Märket har skissats fram av tre studenter på Linköpings universitet, och sedan slutförts av reklambyrån Edit & björnen. Det röstades sedan igenom på ett medlemsmöte.
– En logotyp betyder mycket för många, inte minst i idrottsvärlden. Supportrar ska vilja bära lejonet med stolthet. Därför har det känts extra viktigt att medlemmarna har fått se den och tycka till innan vi lanserar och givetvis kul att den mottogs så bra, säger Johan Ladenberg.
Linköping kom trea i damallsvenskan förra säsongen.