Efter fem säsonger med Puma går Arsenal till nästa säsong över till Adidas, det företag som gjorde klubbens matchtröjor fram till säsongen 1993/1994.
I måndags annordnade Adidas ett uppmärksammat lanseringsevent utanför Emirates Stadium i norra London. På sociala medier uppmanade man sina följare att ta del i kampanjen och dela bilder på tröjan.
Genom att använda sig av hashtagen #daretocreate kunde användarna som delade bilden på tröjan få autogenererade, personliga tröjor där kontots namn syntes på tröjans baksida. @AdidasUK delade flera av de autogenererade bilder som florerade på sociala medier.
Sent på måndagskvällen hade kontot delat tröjor med namn som @GasAllJewss, @MadelineMcCann och @96wasnotenough. De delningarna fanns kvar under tisdagsmorgonen, men har sedan dess försvunnit.
Madeline McCann, då fyra år, försvann i Portugal på semester 2007. Det tredje kontot syftar till Hillsborougholyckan då 96 Liverpool-supportrar miste livet.
"Vi är medvetna om händelserna. Då en liten del människor har missbrukat funktionen har vi omedelbart stängt av den", säger en talesperson för Adidas till brittiska Guardian.
"Vi fördömer händelserna å det grövsta", skriver Arsenal.