Barcelona har i dagsläget det japanska företaget Rakuten som tröjsponsor, men enligt den spanska tidningen Mundo Deportivo kommer avtalet inte förlängas efter den 30 juni. Därmed behöver Barcelona hitta en ny tröjsponsor till nästa säsong.
Enligt Mundo Deportivo har Barcelonas marknadsstab letat efter en ny tröjsponsor i månader och det företaget, som uppges vara mest intresserat av att bli ny tröjsponsor sägs vara den svenska online-musiktjänsten Spotify. Barcelonas styrelse uppges även diskuterat Spotify som en tänkbar ny tröjsponsor.
Barcelonas förhoppning sägs vara att det nya sponsoravtalet ska inbringa mellan 30 och 60 miljoner euro, mellan drygt 312 och 625 miljoner svenska kronor.
Mundo Deportivo skriver vidare att Spotify tycker att Barcelona är en attraktiv reklampelare, då klubben har supportrar över hela jordklotet. Barcelona har bland annat, enligt tidningen, flest följare i sociala medier av alla klubbar i hela världen.
Tidigare har även Spotify kopplats ihop med Arsenal, då företagets grundare Daniel Ek lagt bud och försökt köpa den engelska storklubben. Enligt Sky Sports var Eks första bud på runt 1,8 miljarder pund, men det blev nobbat.
"De svarade med att de inte behöver pengarna. Jag respekterar deras beslut, men förblir intresserad och tillgänglig om det skulle ändras", skrev Ek på Twitter då.