Det var efter Ivan Turinas hyllningsmatch mellan AIK och Dinamo Zagreb som biljettföretaget Ticnet fick kritik efter att ha tagit ut sin sedvanliga avgift på 20 kronor/biljett och därmed också gjort en vinst på matchen.
Det första beskedet var att man inte skulle skänka några pengar.
-Nej, det kommer vi inte att göra. Det är många bolag som tjänar pengar på vad som händer på den här arenan, det är inte bara Ticnet. Det är också en budgetfråga, sa Mattias Hallgrim, till Sportbladet efter matchen.
Men nu har Ticnet ändrat sig och beslutat sig för att skänka pengar till fonden.
- Vi kommer att bidra till fonden. Vi vill inte gå ut med några summor men det är en rejäl slant, säger Mattias Hallgrim till fotbollskanalen.se.
- Den summan som figurerat är helt felaktig. Det är massor av saker som gör att det försvinner pengar på vägen.
Enligt Ticnet ger kritiken en missvisande bild av efterspelet till matchen eftersom man från början inte var med i projektet.
- Vi hamnade utanför loopen. Sen kom frågan upp i förrgår och då framställdes det som att vi inte ville vara med. Hade vi fått frågan från början så tror jag att vi varit med på det. AIK är en samarbetspartner vi haft under en lång tid, säger Hallgrim
Hallgrim tror och hoppas inte att den negativa publiciteten ska ha påverkat företaget för mycket i negativ bemärkelse
- Jag hoppas verkligen inte det, vi vill titta framåt och bidra till den här fonden. Vi tycker att det är en bra gärning.
Beror det här beslutet på den negativa publicitet som funnits kring företaget?
- Jag kan förstå att man ser det så, men vi var aldrig involverade i projektet.