Malmö FF har inte haft ett sponsornamn på sin hemmaplan sedan avtalet med Swedbank tog slut efter 2017. Efter det har MFF:s hemmaarena hetat Stadion.
- Jag tror man ska hitta rätt partner. Vi har diskussioner igång, vi har haft diskussioner igång. Vi har varit nära och vi har varit långt ifrån. Jag tror det är en ganska stor investering för de organisationerna och de företagen, samtidigt är det billig jämfört med hur det är internationellt, säger VD:n Niclas Carlnén till Fotbollskanalen.
- När vi hittar matchningen tror jag det kommer att bli jättebra. Vi behöver inte ha så brått.
I september förra året rapporterade Kvällsposten att det då var nära med ett företag, ett avtal som skulle ge närmare tio miljoner kronor per år till Malmö FF. Där blev det inget och för varje månad som går försvinner en möjlig intäkt.
- Det är väldigt enkelt när man har facit, då vet man om man gjorde rätt eller fel. Vi tar beslut på det vi har där och då. Det kan bli rätt, du kanske inte ens vet om det blir rätt eller fel, men man tar beslut på det man har och sedan kan man vara efterklok. Jag säger att det kan ta 18 månader till. Jag tror det är viktigare att vi träffar rätt med en så stor och viktig partner till oss, än att vi springer in i det närmaste.
Vad tror du är mest troligt, ett nationellt eller internationellt företag?
- Ett stark nationellt, men som också är internationellt, det tror jag är närmast.
Hur nära har det varit?
- Nära.
Men det är inte så att ni bara har ett fast paket som erbjuds?
- Absolut inte. Det är oerhört många delar i det. När vi pratar partners på den här nivån så skräddarsys det. Varför vill man göra det? Vilka värden vill man hitta, vad är syftet med det?
Du tror inte att det blir något innan 2019 är slut?
- Det kan jag inte svara på.