Succé för Indiens superliga - fem miljarder omnämningar i sociala medier
Andra ligor och cuper
Indiens superliga lockar åskådare i massor.
Halvvägs in i säsongen står det klart att serien är den mest välbesökta i Asien, med ett snitt på 22 639 åskådare per match.
"The Hero Indian Super League" som ligan lite bombastiskt döpts till har varit upphaussad under hösten. Skälet är såklart alla tidigare världsstjärnor – alltifrån Fredrik Ljungberg till Alessandro del Piero – som knutits till olika klubbar, vilket ökat på intresset markant.
Nu visar det sig att ligan är den mest välbesökta i Asien, enligt siffror som tidningen India Times sammanställt. Med sina 22 639 åskådare i genomsnitt placerar den sig före Kinas CSL, Japans J-League och Sydkoreas K-League.
Ser man till resten av världen hade Indiens liga placerat sig femma, endast slagen publikmässigt av Bundesliga, Premier League, La Liga och Serie A. Men före bland annat Ligue 1, MLS och Eredivisie.
Fem miljarder olika poster rörande ligan har också noterats på twitter och facebook, enligt India Times.
Publicerad 2014-11-12 kl 20:28