Streama alla matcher från La Liga på TV4 Play
Uppgifter: Spotify aktuell som Barcelona-sponsor - klassiska arenan kan döpas om
La Liga
FC Barcelona uppges förhandla med Spotify om ett sponsoravtal.
Enligt Catalunya Radio är även lagets hemmaarena en del av den eventuella överenskommelsen.
Det innebär att den kan döpas om till Camp Nou Spotify.
1:33
Försök igen
Foto: Bildbyrån
I dagsläget har FC Barcelona det japanska företaget Rakuten som tröjsponsor, men Mundo Deportivo menar att avtalet parterna emellan, som löper ut i sommar, inte kommer förlängas. Till nästa säsong behöver Barcelona därmed en ny tröjsponsor.
Tidningen rapporterar att den svenska streamingtjänsten Spotify då diskuterats som en möjlig ersättare. Intresse ska även finnas från Spotifys håll. Avtalet uppgavs då vara värt emellan 312 och 625 miljoner kronor.
Nu kommer Radio Catalunya med mer uppgifter om det eventuella sponsorskapet. Kanalen menar att parterna nu förhandlar om en överenskommelse. Det ska dock inte bara vara aktuellt att Spotify blir tröjsponsor – utan även för Barcelonas klassiska hemmaarena Camp Nou.
Det skulle i så fall innebära att arenan kan byta namn till Camp Nou Spotify, menar Radio Catalunya.
Spotifys grundare Daniel Ek har tidigare varit aktuell i fotbollskretsar då han lagt bud på den engelska storklubben Arsenal. Då ska han ha fått ett bud på 1,8 miljarder pund nobbat.
Publicerad 2022-01-27 kl 22:01