Nya grepp för att öka biljettförsäljning
Dam
Tyskland har satt som mål att sälja en miljon biljetter till VM-slutspelet för damer 2011 - förutom att försvara VM-guldet från Kina. För att klara det kommer man med en uppmaning till spelarna.
- Våra spelare måste hjälpa till i marknadsföringen av VM 2011 och ta egna initiativ att nå ut till offentligheten, säger Tysklands fotbollsförbunds VM-samordnare förra landslagsspelaren Steffi Jones till damfotboll.coms tysklands korrespondent Rainer Hennies.
- Alla måste bli proffsigare, det räcker inte bara med ny organisation i klubbarna, fortsätter hon.
Steffi Jones kommer med förslag som även skulle kunna användas inom den svenska damfotbollen.
- Ställ upp i reklam, bli ambassadörer för välgörenhetsprojekt, ställ upp i talk-shows och i skolor. Det kan vara jobbigt men man får inget till skänks här i livet.
Publicerad 2008-12-17 kl 13:27